Chiang Mai

11 september 2016 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen zijn we vanuit Chiang Rai weer vertrokken op weg naar Chiang Mai. We hebben eerst de Wat (wat is tempel) Rong Kun bezocht ook bekend als de witte tempel. Vervaardigd door een kunstenaar die het heel anders wilde dan de standaard tempels. Deze tempels laat het goed en kwaad zien in/van de mens. Hemel en hel. Binnen in de tempel mag je niet fotograferen maar daar zie je een grote muurschildering met o.a. de duivel en als je goed in zijn ogen kijkt zie je George Bush in de een en bin ladan in de ander om maar een voorbeeld te geven.

Hierna ging onze rust verder naar Chiang Mai onderweg een aantal "verplichtte"stops bij een paraplu fabriek zijde en zilver fabriek. En ook een edelsteen handel...

Eenmaal in Chiang Mai wilden we met een groepje naar de avond markt het begon flink te regenen dus maar even poncho's bij de 7eleven gescoord. Het regende zo hard dat de straten blank stonden en aangezien ik sneakers aan had ben ik maar verder gegaan op mn blote voeten. En dat was maar goed ook want ik stond tot aan boven mn enkels in het water. We hebben vanavond lekker pizza gegeten alleen is daar een small een extra extra large ofzo zie mn foto's.

Morgen gaan we naar de Wat prathat doi suthep een tempel boven op de berg Doi Suthep. Dit is in de ochtend en morgenmiddag lekker een thaise massage. Voor die tijd de koffer en mn rugtas inpakken want de bus gaat morgenmiddag al weer terug richting Bangkok met onze koffers zodat wij overmorgen in de nachttrein niet met onze koffer hoeven te slepen. Al hebben we dat deze reis nog geen 1 keer hoeven doen. Vanuit de bus wordt hij elke keer netjes naar de kamer gebracht. En gaan we weer weg dan zetten we m  s ochtends voor onze hotelkamer en wordt ie weer netjes in de bus gezet. Super handig. Overmorgen heb ik niets gepland staan dus hopelijk lekker zwembad weer dan kunnen we een dagje relaxen bij t zwembad voor we met de nachttrein gaan.

Inmiddels is t weer half 12 dus tijd om te gaan slapen wekker gaat om 8u. Dus n beetje uitslapen in vergelijking met de andere dagen... Lekker vooruitzicht ;-) Byeee